یزدفردا : سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران گفت: اگر كميته انضباطي به خاطر صحبت هايم درباره داوري مرا احضار كرده پس اين كميته بيايد پنالتي‌هاي ما را زنده كند؛ آن وقت ما هم مي‌رويم به سئوالات اين كميته پاسخ مي‌دهيم.

به گزارش خبرگزاري فارس اتفاقات رخ داده در استقلال، شكست اين تيم برابر الاتحاد عربستان، عدم حضور قلعه نويي در كميته انضباطي، كنار گذاشتن جباري از تمرينات و مشكلات داوري بهانه خوبي بود تا خبرنگار فارس با سرمربي استقلال گفت و گو كند.
متن مصاحبه فارس با قلعه نويي را در زير مي خوانيد:

* عده‌اي معتقدند استقلال در عربستان خوب كار نكرد و عده‌اي ديگر اعتقاد دارند تيم شما در مقابل الاتحاد تا قبل از دريافت گل تساوي فوتبالي منطقي ارائه كرد. نظر خود شما در خصوص اين بازي چيست؟
قبل از هر چيز ميلاد پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به تمام مسلمانان و به ويژه مردم ايران تبريك مي گويم.
اعتقاد دارم الاتحاد با توجه به اينكه 6 ملي‌پوش را در تركيب خود دارد حتي از تيم ملي عربستان هم قوي‌تر بود. ضمن اينكه آنها 5 بازيكن خارجي را نيز در اختيار داشتند. ما در نيمه اول سعي كرديم در يك سوم مياني زمين متراكم شويم و فضاها را از آنها بگيريم. طبيعي بود كه با توجه به بازي در زمين حريف در ابتدا بايد هم فضاهاي خالي و هم زمان را از بازيكنان الاتحاد مي‌گرفتيم. در نيمه دوم با توجه به اينكه شناخت بيشتري نسبت به تيم حريف پيدا كرديم روي عمق دفاع و كناره‌هاي اين تيم تله‌گذاري انجام داديم.به همين خاطر آرش برهاني را به زمين فرستاديم تا اين بازيكن از سرعت خودش در عمق و كناره‌ها استفاده كند و همانطور كه همه ديدند، روي يك حركت تاكتيكي به گل رسيديم.

*تعويض دوم شما و حضور شكوري به جاي اكبرپور انتقادات زيادي را به همراه داشت.
با توجه به نزديكي نيمكت‌هاي دو تيم و همچنين فشار جمعيت زياد در ورزشگاه مربي تيم الاتحاد تيمش را با سه فوروارد داخل زمين چيد. حتي در آخر بازي شماره 9 آنها به سه مهاجم ديگر اضافه مي‌شد و عملا الاتحادي‌ها با چهار فوروارد بازي مي‌كردند. در اين هنگام عقل و منطق مي‌گفت كه يك مهاجم كم و يك دفاع اضافه كنيم. قرار بود شكوري توپ‌هاي جلوي كوشكي را بزند كه در هر صورت روي يك اتفاق گل را دريافت كرديم.

* از بازيكنانتان راضي بوديد؟
بله؛ من از آنها تشكر مي‌كنم. واقعا دستشان درد نكند و اگر يكسري اتفاقات رخ نمي‌داد شايد ما برنده بازي مي‌شديم.

* پس از پايان اين ديدار به داور اعتراض‌ كرديد. دليلش چه بود؟
داور يك پنالتي ما را نگرفت. حتي شماره 19 آنها نيز بايد اخراج مي‌شد. تعجب مي‌كنم در نيمه اول درحالي كه فرهاد مجيدي با گلر حريف تك به تك شد، چطور داور به سود تيم الاتحاد خطا گرفت. در مجموع اگر اين داور اين اشتباهات را نداشت شايد نتيجه طور ديگري رقم مي‌خورد. داور حق ما را خورد به خاطر همين اعتراض كردم.

* عده‌اي انتظار نداشتند در اين ديدار فرهاد مجيدي فيكس بازي كند يا معتقد بودند اين بازيكن بايد به جاي جباري درنيمه دوم تعويض مي‌شد.

اين حرف را قبول ندارم. فرهاد يكي از روزهاي خوبش را پشت سر گذاشت؛ چه هنگامي كه مهاجم بود و چه هنگامي كه در نقش هافبك بازي مي‌كرد. ولي تعجب مي‌كنم كه چرا بعضي از دوستان مي‌گويند ما با يك مهاجم بازي كرديم. زماني كه شكوري به زمين آمد، ما مجيدي و برهاني را در خط حمله داشتيم و عملا با دو فوروارد به سمت دروازه حريف حمله مي‌كرديم.

* در خصوص حركت جباري پس از تعويض چه نظري داريد؟
بازيكن پول مي‌گيرد كه خوب تمرين كند و اگر كادر فني صلاح دانست بازي كند. اصلا بازيكن حق اعتراض ندارد. من به بازيكنان تيمم گفته‌ام هر كس احساس مي كند بايد در تيم ما بازي كند و تحمل نيمكت‌نشيني را ندارد، از فردا به تمرين نيايد. براي من بازيكنان هيچ فرقي نمي‌كند. جباري هم در عربستان آن كار را انجام داد و من به خاطر اين بازيكنان اصولم را زير پا نمي‌گذارم. به همين خاطر هم او را در اختيار باشگاه گذاشتم.

* ظاهرا پس از بازي با پيكان جباري در يكي از نشريات مصاحبه‌اي انجام داد كه آن گفت و گو بنا به دلايلي چاپ نشد. اين تصميم شما به آن مسئله مربوط نمي‌شود.
خود شما مي‌گوييد مصاحبه چاپ نشد اما اگر همان زمان هم اين اتفاق مي‌افتاد تصميم آن روز و امروز من هيچ فرقي نمي‌كرد.

* هواداران استقلال معتقدند شما در اين چند وقت مراعات حال جباري را كرده‌ و از بعضي رفتارهاي او چشم‌پوشي كرده‌ايد. اين مسئله را قبول داريد؟
من با هيچ كس راه نمي‌آيم. در بعضي مواقع بازيكن مثل انسان‌هاي ديگر تحت فشار است و بايد با او صحبت كرد اما اينكه بگوييد من مراعات كسي را كردم اصلا درست نيست. مطمئن باشيد به خاطر پايمال نشدن منافع استقلال با هيچ كس تعارف ندارم.

* شايعه شده يدا... اكبري هم به خاطر مصاحبه‌هايش تا آخر فصل شانس بازي در استقلال را ندارد. آيا چنين مسئله‌اي صحت دارد؟
با اكبري صحبت كردم. او گفت كه صحبت‌هاي منتشر شده در مطبوعات از قول او نيست والا اگر اكبري هم مصاحبه‌اي عليه استقلال انجام مي‌داد مطمئن باشيد او را از تيم كنار مي‌گذاشتم.

* به نظر مي رسد خيلي از بازيكنان استقلال اين روزها مشكلات مالي را به خاطر شما تحمل مي‌كنند. در اين خصوص چه صحبتي داريد؟
من از بازيكنان تيمم ممنونم كه تا به حال صبوري به خرج داده‌اند اما آن سر قضيه هم را نگاه كنيد كه واعظ آشتياني زحمات زيادي را متحمل مي‌شود. استقلال تعريف بودجه ندارد و به همين دليل يكسري دغدغه‌هاي مالي براي مديرعامل پيش مي‌آيد كه او در پي حل كردن آنها است. در حال حاضر بيش از 9 بازيكن در تيم ما حضور دارند كه پول زيادي دريافت نكرده‌اند اما به نظر من روزي كه واعظ، مديرعامل استقلال شد مردانگي كرد. وي 3 ميليارد پول به اين تيم تزريق كرد در حالي كه مي‌توانست بگويد بدهي‌هاي سال گذشته به من ارتباطي ندارد، اما اين كار را انجام نداد و اول در پي تسويه‌حساب طلب بازيكنان از فصل گذشته برآمد. اگر قرار بود واعظ پولي به بازيكنان در خصوص اين فصل بدهد، اعضاي تيم ما الان بيش از 65 الي70 درصد مطالباتشان را دريافت كرده بودند. اعتقاد دارم مديريت و كادر فني صداقت به خرج دادند تا كسي براي دريافت طلبش به مشكل برنخورد.

* شما به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال دعوت شده‌ بوديد. اما به اين جلسه نرفتيد.
بله، نرفتم. آنها هر تصميمي مي‌خواهند بگيرند.

* يعني هر حكمي صادر كنند مي‌پذيريد؟
من حرف هايم را زده‌ام اما سئوال من اين است مگر فوتبال ما ديكتاتوري است،‌ كه هر كس بخواهد سخني بگويد محرومش كنند. اگر به اين شكل است كه كميته انضباطي به خاطر صحبت هايم درباره داوري مرا احضار كرده پس اين كميته بيايد پنالتي‌هاي ما را زنده كند؛ آن وقت ما هم مي‌رويم به سئوالات اين كميته پاسخ مي‌دهيم. در همين دو بازي گذشته كارشناسان گفتند كه قرباني نبايد اخراج مي‌شد و پنالتي روي مجيدي درست بود. اين را ما كه نگفتيم؛ كارشناسان داوري گفتند. يا همان اتفاقات رخ داده در ديدار مقابل پيكان. شما محاسبه كنيد اگر از همين دو بازي 6 امتياز را مي‌گرفتيم الان بي‌دغدغه در صدر جدول به كار خود ادامه مي‌داديم.

* ظاهرا اين صحبت‌هاي شما به خاطر ناراحتي از آقاي عنايت بود.
ببينيد من جايي كه منافع باشگاه استقلال در خطر باشد، صحبت‌ام را انجام مي‌دهم. برايم فرقي نمي‌كند يك سال محرومم كنند يا شش ماه. اصلا مي‌خواهم بپرسم چرا كميته انضباطي اين همه پنالتي‌هاي نگرفته ما را بررسي نمي‌كند.

* عنايت بعد از بازي استقلال والاتحاد اعلام كرد رفتار شما زيبنده فوتبال ايران نبود.
رفتار من ربطي به عنايت ندارد. ايشان بهتر است به جاي نقد كردن من به فكر ارتقاي سطح داور كشور باشد.

* در خصوص بازي تيم ملي مقابل كنيا چه صحبتي داريد؟
من تنها دقايق كوتاهي از اين بازي را ديدم و نمي‌توانم از لحاظ فني نظري بدهم اما معتقدم اين بازي‌ها به تجربه بازيكنان ملي ما اضافه مي‌كند.

* ديدار حساسي مقابل الجزيره پيش رو داريد. چه برنامه‌هايي براي شكست الجزيره در تهران داريد؟
الجزيره يكي از تيم‌هاي خوب ليگ امارات است كه مهره‌هاي بسيار بزرگي دارند. ما دو سه فيلم اين تيم را آناليز كرديم و با توجه به شكستي كه در عربستان متحمل شديم اگر مي‌خواهيم جزء يكي از دو تيم صعود كننده باشيم بايد در ديدار روز چهارشنبه به پيروزي برسيم.

* در پايان صحبتي با هواداران استقلال نداريد؟
- آنها هميشه شرايط حساس را درك مي‌كنند. فقط ما نگران آنها هستيم كه در سرما و گرما و بي‌پولي ما را تحمل كرده و اميدوارم كه هيچ وقت شرمنده آنها نباشيم.
گفت و گو: ميثم رحماني

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا